Klachten en privacy reglement
Klachten
Vanzelfsprekend proberen we bij klachten of problemen zo spoedig mogelijk tot een oplossing te komen. Er is een klachtenreglement om een zorgvuldige behandeling te kunnen garanderen als iemand een klacht heeft. Het klachtenreglement geldt voor deelnemers aan alle activiteiten van de Docentenopleiding Yoga&Vedanta: de yogadocentenopleiding, bijscholingen, specialisaties, workshops en terugkomdagen. Klachten kunnen bijvoorbeeld gaan over financiële kwesties of over behandeling of benadering door docenten, medestudenten of bestuursleden. De uitgebreide klachtenprocedure is bij de opleiding opvraagbaar of is hier te downloaden. De leden van klachtencommissie zijn: Richard van Dam, Ine Oerlemans en Ines Rijnbout. Klachten worden altijd vertrouwelijk behandeld.
De opleiding hanteert – in het kort – de volgende procedure:
- Eerst probeer je met de betreffende persoon tot een oplossing komen.
- Als dat niet lukt, dan dien je de klacht via de mail in bij het secretariaat van de opleiding, deze legt de klacht voor bij het kernteam van yogadocenten.
- Leidt dit niet tot een oplossing, dan dien je de klacht schriftelijk in bij het bestuur. Zij geeft binnen zes weken een reactie.
- Als besloten wordt de klacht voor te leggen aan een onafhankelijke klachtencommissie, dan is de uitspraak van deze commissie bindend.
Privacy
Wij hanteren richtlijnen rondom de privacy en bescherming van je gegevens. Je kunt het hier downloaden.